onsdag 9. november 2011

Reisebrev til Papps`n

Kjære Papps`n
Jeg vet du stort sett har trua på meg hva ang. unga og at jeg er ansvarsbevisst ovenfor dem i.f.t kosthold, barneoppdragelse, mosjon, frisk luft osv,osv. Jeg tenkte at jeg vil informere deg om at denne ferien er intet unntak. Jeg skal oppsummere de 2 siste dagene kort for deg.

I går klarte vi å komme oss ut ca 1 times tid før det ble mørkt. Da var vi å utforsket ”skogen” ved siden av hytta. Storebror hadde en leksjon for Lillebror og den gikk omtrent som følgende: ”Du Markus!! Detti her er grass, detti er måsa, detti er en kvist og detti er en stein, og je trur Sabeltann bor neri der” Etter timen med o-fag, var det kakao foran peisen ute.   


Som du ser på bilde under, kjører vi den harde linje ang. ernæringen. 

(Jeg har ikke bilde fra dagens middag, men kan med sikkerhet slå fast at den varierte STOOORT fra gårsdagens som var grillpølser og potetmos med både ketchup og sennep, i dag var det oppskjærte grillpølser, potetmos OG tomatbønner og selvsagt ketchup og sennep)

Vi klarte ikke helt bestemme oss for hva slags utflukt vi skulle ta med barna på i dag. Jeg har jo hørt så mye fint om Langedrag og det hadde jo passet godt å reise dit nå når vi er her på Geilo. Men vi fant ut at det var ca 5 mil dit og med vårt tempo før vi kommer ut døra om dagen, så ville det jo vært mørkt og stengt før vi rakk fram. Så vi satte oss foran pc`n og så på hjemmesiden til Langedrag i stedet. Det er vel få som kan skryte av å ha vært sååå tett på ulven og gaupa!!! (og det uten å betale en liten formue + at vi fikk sett dem i dagslys. Det er ingen liten tosk du har oppfostra, det kan du være trygg på!!)

Men vi har fått masse frisk luft i dag da, når vi gikk INN og UT av BILEN. Før vi KJØRTE en tur innover Hardangervidda

Det er nok litt i det vanskeligste laget å ta bilder fra bilen hvis man ønsker å formidle den fine naturen på Hardangervidda.
Etter å ha kjørt ca 500 meter inn på vidda, gikk sola ned
og vi fant ut at det ikke er helt ideelt og se Hardangervidda etter mørkets frembrudd,så vi dro hjem. 

Da vi kom tilbake på hytta tok vi ikke rennafart 





og hoppet i møblene, noen av oss!!

 (Og om det skulle ha blitt ett aldri så lite hopp, så var det i alle fall ingen som synes det var dritt-artig)


 Ittno basaing i møblemanget (?møblementet?)

BarneTV er  vi konsekvent med som vanlig, bare NRK3 klokka 18.00-18.30. 

Og søtsaker, det kan jeg love deg at bare er på lørdag.


Siden ”Sommerparken” er stengt for sesongen tenkte jeg vi skulle gå inn på nettsidene i morgen og se bilder av rafting og rappelering. Da får vi med oss det også mens vi er her og Kristian slipper å bli våt i ansiktet som han er redd for og jeg tror at det skal gå bra med min høydeskrekk når rappeleringen blir på nett. Jeg er sikker på vi skal rekke mye denne uka jeg altså.

Vi blogges Pappa.

PS: Foreløpig har vi bare en liten kuttskade og den har sluttet å blø for lenge siden, så du kan ta det helt med ro. (Les: ”Markus kaster ting han ikke skal kaste rett i nåsaskaftet  til Mamms`n”)

2 kommentarer: