tirsdag 8. november 2011

Trollbu

Ja,ja, da er vi endelig tilbake på hytten vår. Tenkte jeg skulle vise frem litt fra noen av rommene til dere i dag. Her ser der halen ned i 1. etg.


Her har vi fått laget en sitteplass som er veldig praktisk når man skal kle på barna. (og som svigermor kan sitte på når hun skal ha hjelp til å få på seg skoene) Vet ikke riktig hvor godt det kommer frem på bilde, men steinene i bakgrunn der fant jeg da vi gikk en tur i fjellet en nydelig høstdag i fjor.

Litt skapplass er alltid godt å ha, det er så deilig å ha nok plass til pelskåpene mine.

Her er gjestetoalettet nede i 1. etg.




Mediarommet som også ligger nede i 1. etg. Her kan barna kose seg sammen med vår italienske aupair Lucinda med bordtennis,leker,bøker, lerret med prosjektor, flatskjerm, lydanlegg og div utgaver av playstation.




Her er noen kjappe bilder fra hovedbadet i 1. etg. (Åj,åj, der ser jeg jammen meg at vinglasset mitt står igjen åsså gitt, det var altså der jeg hadde satt det)


Bak disse frostede dørene har vi fått satt inn:

et toalett og en servant

Bak disse dørene finnes:

en enkel badstue

og en dobbel dusj.



Her er vaskerommet, vi er ganske så fornøyd med rommet, men det er veldig tungvint for Helga (den finsk-russiske renholderen) å ikke ha et vaskerom i hver etg. Jeg må huske på å snakke med mannen min om å finne en løsning på dette evigvarende og tilbakevendende problemet.

Dette er boden med det tekniske rommet til høyre, det er stort sett bare vaktmester Oddleiv som bruker.

I 2. etg.

Peisen på kjøkkenet som er bygget opp med stein som er håndplukket på en fjelltopp like i nærheten av hytten blir brukt mye.

Det er kanksje ikke så tydelig å se da det er litt langt unna,men dette er et bilde av mannen min ved enden av kjøkkenbordet i går ettermiddag litt små-stresset og opptatt med kjøp/salg av aksjer rett før børsen stengte.

Kjøkkenet sett fra sørenden:

Fra kjøkkenet og opp til stuen:

Stuen:

Lyskronen i stuen. (For den  observante som har registrert at den ene lyspærene ikke virker; jada, jeg skal se å få ringt Oddleiv(vaktmester) i dag og få han til å se på saken:)

Peisen i stuen har også stein i fra samme plass som den på kjøkkenet.

Bilde ble nok litt mørkt, men her er et enkelt konsollbord som er kjøpt i Italia da vi var på en av weekend-turene våre til Toscana nå i våres. Den oppbevarer en enkle radio med cd-spiller. Min mann liker så godt å spille Pavarotti og Andrea Bocelli på den om kveldene.


I stuen har vi et par glasskap også fra Italia med bøker, lydbøker og spill. Litt sånne ting som hører til på hytten for å skape en hjemmekoselig stemning.

Dette er det ene av 2 helt like soverom i 2. etg. Til helgen får vi besøk her på hytten og vi har tiltenkt dette rommet til min gode venninde som driver og eier egen restaurant og hennes mann.

Deres lille Karoline tenkte vi skulle få ligge vegg-i-vegg med sine foreldre på dette rommet. Her er det også plass til deres aupair, om de skulle ha med seg henne. Det er meget mulig de har tenkt å klare seg uten bare for weekenden, det vites ikke.




Det andre rommet som er helt likt som det min restaurant-venninde og mann skal ha, har vi tenkt at våre kjære,kjære naboer hjemme skulle få ta i bruk sammen med deres skjønne Tobias.

Her er et av to helt like bad i 2. etg. 

Her er det andre.

Her er et soverom til som er tiltenkt Herr (min flotte fetter) og Fru (min kjære, kjære ungdoms venninde) Dahl Henriksen for helgen. 

Det er heldigvis ikke ikke så veldig kaldt her opp enda, så jeg krysser fingrene for at Fru Dahl Henriksen skal få plass til minkkåpene sine her.


3. etg.


Lyskronen på hovedsoverommet.

Hovedsoverommet. Dere får unnskylde rotet, men Helga hadde ikke fått ryddet vekk alt før jeg knipset bildene.


Her er rommet som Største LilleGull bruker da vi er her oppe på hytten. Helga har visst ikke akkurat vært overivrig her heller. Føler jeg har en høne å plukke med henne....
Rommet til Minste LilleGull er helt likt, men jeg rakk ikke å knipse bilder av det i går før han måtte legge seg. Rommet hans har vi tiltenkt Herr og Fru Vestengen i helgen. Mens deres skjønne barn og vår eldste sikkert kan tenke seg å sove sammen. Lucinda sier at barna pleier å like sånt noe, så da får vi gjøre det da.


Et av to helt like toaletter med dusj oppe i 3. etg.




Her er det andre badet



 En liten TV-krok med flatskjerm for barna oppe i tredje.

Skulle alle våre venner ha med seg sine barnepiker i helgen, har vi noen ekstra madrasser som vi kan bruke til dem.(eller om svigermor skulle dukke opp) De kan vel alltids ligge sammen på boden.


Her slapper mannen av i den ene av de to italienske sofaene med en cognac. Vi kan endelig slappe av og ha hytten for oss selv etter at Lucinda (har lagt barna) og Helga (har ryddet og gjort rent) har reist. Det er deilig å være her å nyte fjelluften, freden og roen. Slippe helt unna alt stresset med lunsjer og brunsjer i den travle hverdagen.
Jeg er så glad for at vi ikke er noe fattigpakk som foreksempel er kommuneansatt eller driftsleder i Coop. Da hadde vi sikkert ikke hatt råd til annet enn å leie en hytte, uten vintervei, vann og strøm, ikke vinterisolert og på størrelse med vaskerommet vårt. Haha!!!, for en morsom tanke! Kanskje tom med en elendig beligenhet som foreksempel på en avsides krok i Tisleidalen eller noe. Nei, huttetu, for en vemmelig tanke. Nå må jeg avslutte dagens innlegg og se om jeg kan finne Reenè, hovmesteren vår. Jeg lurer så veldig på hva slags planer han har for morgendagens middag.

Ta-dah!!!


PS: Minner nok en gang om at man ikke skal tro alt man leserJ Hvis noen skulle være i tvil, er jeg fortsatt ansatt i kommunen som vernepleier, Mr Solseth jobber fortsatt som driftsleder i Coop, vi har verken aupair, hovmester, vaktmester eller rennholder. (heldigvis) Vi leier fortsatt ei ”hytte” i Tisleidalen, som bare kan brukes fra mai til september, hvis du har ei sinnsykt bra termodyne. Hytta er så liten at når du ligger i senga og blunker, vasker man vinduene samtidig. Den har vi sammen med Pappa og hans fru J Så da sier det seg selv at det er fort gjort å vaske vinduene og det er bra når man ikke har en finsk- russisk renholder.
MEN denne uka er vi godt plassert på ei hytte på Geilo som har en vannvittig høy standard.(I alle fall ift vår standard) Hytta kan du lese mer om her Den låner vi gjennom SKB som du kan les mer om her. På fredag får vi besøk av masse gode, små og store venner. Og det gleder vi oss masse til. Inntil da, skal vi drikke kakao ute, grille på utepeisen, utforske ”skogen” ved siden av, spille spill, leke, bade,drikke rødvin, møvvle brie, og ha en høy beinføring med lav puls. (Og kanskje blir det en aldri så liten SPA-runde på Mammsen i morgen eller på torsdag på hotellet "borti gata" her)



2 kommentarer:

  1. Jeg har et spørsmål vedvarende dette oppholdet på hytten deres. Mulig jeg har rotet litt, men det kan se ut til at jeg ikke finner i boken min her, at jeg er blitt invitert opp på hytten i år???

    SvarSlett
  2. Joda, du har blitt invitert til hytten du. Det har nok bare blitt borte for deg i champagne-fylla di:)

    SvarSlett